Exitpartners erfarna företagsmäklare delar med sig av sina erfarenheter från försäljning av företag, ger tips och råd till dig som vill köpa eller sälja ett företag. Du hittar även nyheter om skatteområdet, marknadstrender och mycket annat inom M&A.
Visar inlägg för: Känslostormar
Så hanterar du känslostormen efter att ha sålt ditt företag
Trots att du kanske har fått bra betalt vid försäljningen av ditt företag så kan det ändå uppstå en upplevelse av ett stort tomrum efter allt ansvar, kontakter med anställda och kundrelationer som du har haft under sin tid som ägare och ledare.
Vi har, utifrån våra erfarenheter, sammanställt en checklista för dig som planerar att köpa ett företag och vi hoppas att du får glädje av den. Har du fler frågor och känner att du behöver vår hjälp så är du välkommen att höra av dig.
Vill du även få konkreta förslag på företag som intresserar dig så ska du skapa en bevakning hos oss så kommer vi att maila dig när ett lämpligt företag läggs ut till försäljning. Skapa bevakning här
Fyll i nedanstående uppgifter så skickar vi Checklistan. Du kommer även att få intressant marknadsinformation i form av ett nyhetsbrev ett par gånger per år från oss.
Vi delar inte din information med tredje man och behandlar uppgifterna enligt de regler som gäller enligt GDPR. Läs mer om vår integritetspolicy. Du kan när som helst be att bli borttagen ur vårt register om du inte längre önskar erhålla information från oss.
Hantera samtycke
Cookies: För att ge en bra upplevelse använder vi teknik som cookies för att lagra och/eller komma åt enhetsinformation. När du samtycker till dessa tekniker kan vi behandla data som surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Om du inte samtycker eller om du återkallar ditt samtycke kan detta påverka vissa funktioner negativt.
Funktionell
Alltid aktiv
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är absolut nödvändig för det legitima syftet att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att utföra överföring av en kommunikation över ett elektroniskt kommunikationsnät.
Alternativ
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är nödvändig för det legitima syftet att lagra inställningar som inte efterfrågas av abonnenten eller användaren.
Statistik
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som används uteslutande för statistiska ändamål.Den tekniska lagringen eller åtkomsten som används uteslutande för anonyma statistiska ändamål. Utan en stämningsansökan, frivillig efterlevnad från din Internetleverantörs sida, eller ytterligare register från en tredje part, kan information som lagras eller hämtas endast för detta ändamål vanligtvis inte användas för att identifiera dig.
Marknadsföring
Den tekniska lagringen eller åtkomsten krävs för att skapa användarprofiler för att skicka reklam, eller för att spåra användaren på en webbplats eller över flera webbplatser för liknande marknadsföringsändamål.